Kamis, 16 Februari 2012

tentang si kasep

tadi, saya bertemu sebentar dengan anak itu.. bercakap-cakap sebentar, menyapanya, memegang pundaknya..
hemm..
entahlah..anak itu.. membawa energi tersendiri buat saya (yang bukan siapa-siapanya), keceriaannya.. jiwanya yang bebas.. dirinya yang tercipta spesial..
sampai detik ini aku belum tahu namanya.. lupa.. ya, lupa untuk menanyakan kepentinganku untuk tahu namanya..
melihatnya, seketika malu, sungguh aku jauh dari makna bersyukur..

dan melihatnya juga.. seketika menguap segala rasa kesal..prihatin..nelongso.. lah, dua hari lalu, saya lihat beratus-ratus liter susu yang udah di pasteurisasi di buang og.. ngeliatnya nelongso pisan...

kasep... teruslah berdiri dalam tegar nak, hidup akan mempermainkanmu.. tapi kau punya sandaran paling kuat.. paling dekat.. dan paling nyata..
tetaplah mengkristal nak, berkilauan.. menjadi setetes dingin yang menenteramkan..

terimakasih yaa.. untuk sore yang menyejukkan ini.. :)

5 komentar:

Fitrianto mengatakan...

Assalamu'alaykum... Salam ukhuwah dan salam kenal. Blog yang menarik untuk diikuti. Follow blog saya juga ya.. Syukron

Fitrianto mengatakan...

asslamu'alykum..slam kenal dan salam ukhuwah. Blog yng menrik utk diikuti. Follow blog sya ya..Syukron

Ayomi Albanna mengatakan...

hemm.. syukron.. masih belajar dan akan terus berusaha menjadi lebih baik.. Okey :)

Fitrianto mengatakan...

Syukron telah follow blog saya...Afwan ternyata ane dulu lupa follow blog antm...Sekarang udah ane follow...afwan harap maklum..ane juga msh pemula di blog..

Ayomi Albanna mengatakan...

siip :)