Sabtu, 31 Agustus 2013

sebuah sayang

ada sebuah kado indah, terindah..
dari Allah buat saya.
sebuah hadiah untuk mengingati saya betapa Dia Maha Cinta.. Maha Pengasih dan Penyayang..
dan tak kan pernah habis..
kado itu adalah sebuah sayang
sebuah sayang yang bersemi satu tahun terakhir ini..
sebuah sayang yang hadirnya bahkan saya tak tahu dari arah mana..
Maha Suci Allah...
saya bahagia dengan kado ini..

awal tahun ajaran lalu, mungkin kalian dapati tulisan saya banyak yg bercerita tentang cengir-reflek-otomatis saya yg makin sering kumat.. dan di awal-awal tahun ajaran kini..bukan hanya itu.. tapi ada haru yg menyelinap, ada perasaan entahlah yg menyelip lembut dalam hati saya.. membuat saya tak dapat menahan kaca-kaca itu..

ya, terimakasih Allah..
atas kado terindah ini..
semoga Engkau abadikan ini sampai jannah





teruntuk sebuah sayang,
si kecil

1 komentar:

BlogS Of Hariyanto mengatakan...

sesungguhnya ALLAH senantiasa melimpahkan kasih sayang-NYA kepada seluruh penghuni alam semesta ini,,,,salam :-)